Steg tre - Berätta om min värdfamilj

Jag pratade med ett flertal olika familjer innan jag tillslut matchade med en familj utanför San Francisco i San Carlos, Kalifornien - som det verkligen kändes helt rätt med. Jag ska ta och dela med mig lite av hur jag tror mitt liv kommer se ut där på andra sidan jorden. Nio timmars tidsskillnad är en del, men ska bli riktigt skönt att komma ifrån kalla Sverige för ett tag.
Familjen består utan två föräldrar, Min värdmamma A och min värdpappa H. Eftersom jag inte har pratat med dem om bloggen vill jag inte skriva ut några namn.  Barnen jag ska ta hand om är en flicka på sex år - S, och en pojke på fyra år - Z. Flickan älskar allt som är rosa och är allmänt girly, som många tjejer in den åldern är - och det tror jag passar mig väldigt bra, då jag också kan vara det. Pojken däremot älskar Star Wars, vilken också är rätt vanligt för killar den åldern - och det gäller att köpa något som har med det att göra till honom, fast å andra sidan har han enligt deras nuvarande au pair redan nästan allt, så det blir kanske svårt.
Barnen håller på med massvis med olika aktiviteter när dem inte går i skolan, så mitt jobb blir att ta dem till de olika aktiviteterna. Bland annat håller S på med gymnastik och dans medans Z älskar alla sporter som har med bollar att göra!
Annars så älskar familjen djur och de har en liten vit hund, eller om jag inte minns fel är det S hund. De har också en ödla, spännande va? Annars då gillar familjen överlag att laga mat, umgås och resa! På tal om resa så ska jag berätta en annan sak. Pappan är från Egypten så några veckor under sommaren kommer vi spendera i deras hus där. Ska bli jättespännande att se ett land mer från insidan och inte på turist-vägen. Annars tror jag att dem i alla fall i år åker skidor också, får se vad det blir, jag är mer en sand-före-snö människa, men jag är alltid nöjd.
Än så länge är bloggen väldigt bildtom, men det kommer ändras på så fort jag anländer - så ni får stå ut ett tag till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0