Steg två - Amerikanska ambassaden, visum & pre-departure project

Igår fick jag hem ett tjock brev från STS med massvis utav papper från Aupaircare - som till exempel visumpapper och exempel på pre-departure project som man ska skicka till sin värdfamilj innan man åker dit.

Nu måste jag göra massor med saker innan jag åker över så tänkte göra en lista för mig själv och er -
·Skriva detta inlägget
·Skicka efter mitt internationella körkort
·Teckna en extra försäkring - bli sjuk i USA är DYRT
·Fixa ett kontoutdrag från banken
·Boka tid på Amerikanska Ambassaden för intervju för visumet
·Åka till Stockholm för intervjun
·Skriva mitt pre-departure project*
·Jobba så mycket jag kan så jag har pengar när jag kommer över
·Förbereda både presenter att skicka innan som julklappar och även ankomst presenter till barnen och familjen
·Få tiden att gå fortare 

*pre-departure project är ett slags arbete du ska skriva innan du anländer till USA som du ska ta med dig till kursen i NY för att dela med de andra blivande au pairena och skicka ett orginal till familjen man ska bo med.
Arbetet ska innehålla en del olika punkter vilka är -
- Section 1: Min Amerikanska familj och deras religion
- Section 2: Mål i barnens utveckling
- Section 3: Enkla aktiviteter
- Section 4: Sagoberättande och sjungande (Det senaste ska väl barnen kanske vara glada om jag undviker...) 
- Section 5: Hantering av den egna kroppen, Stora och små rörelser
- Section 6: Rollspel och påhittighet
- Section 7: Delande och deltagande
- Section 8: Språkutveckling
- Section 9: Mitt lands högtider och traditioner 

Yes, det va ju Amerika jag ska till, det märks på i princip allt
Får se om jag kommer på något mer att skriva snart, men något kommer garanterat komma upp!

Kommentarer
Postat av: Michelle

GUD VAD ROLIGT att du ska åka iväg! Är så grymt sugen jag med, men blir en månad i USA nästa år istället. Hur långt är du i processen? :)



Sv; Tack tack tack för dina fina ord! Blir så himla glad för varje kommentar jag får.

2011-11-18 @ 15:59:56
URL: http://michelleewegert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0