Museum, Thanksgiving och annat

Igår var det Thanksgiving här i USA och idag om exakt två månader sitter jag på mitt plan mot Sverige, helt sjukt.
De senaste veckorna har jag främst tagit det lugnt (ovanligt?) men även hunnit med shopping (bara saker som var på min topp-tre-måste-köpa-lista) ätit ute, gått på museum och firat en riktig amerikansk thanksgiving. 
 
Tillbaka till att jag är hemma i Sverige om två månader, kan inte riktigt förstå hur fort tiden har gått. Försöker ta vara på tiden som är kvar så bra det går. Men innan man hinner blinka sitter man här och det är söndag igen. Om en månad är det jul, sen bara nyår kvar sedan blir det åka in till San Francisco några dagar innan jag åker till Hawaii och vidare till NY för att småsmåningom landa på Landvetter i mitt kära Göteborg. Till min sista jobbdag som Au Pair är det bara 43 dagar, tro det eller ej så kommer jag nog sakna mina värdbarn. Känns kanske inte så vissa dagar nu, men de har sina goda stunder. Min vm sa häromdagen att S hade frågat henne om hon trodde att den nya Au Pairen skulle vara lika bra som mig. S hade svarat på sin egen fråga direkt med att det var omöjligt för att jag var så bra, då känns det bra att vara Au Pair. 
 
Igår var det Thanksgiving som sagt och min värdfamilj hade stor middag med massa släkt och vänner över. Det var häftigt att få pröva på en riktig amerikansk högtid igen och kalkonen var riktigt god! 
 
Denna helgen ska jag främst jobba, men på Söndag blir det San Francsico för att kolla in rean som just nu pågår pga av black friday. Så även om det mest var i dag så fortsätter rean i de flesta affärerna även under helgen. Inte för att jag varken har råd eller plats att köpa nåot nytt så ska det bli mysigt att åka in till underbara SF igen. Har ju inte så många fler tillfällen innan jag faktiskt åker hem nu. Kanske ska ta med mig min kamera in också? Har inte haft med mig den alls mycket det sista så borde. Därför får ni nöja er med lite exklusiva Instagram bilder för stunden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0