FAQ

Hej! Fina bilder du tagit!! :) Jag funderar själv på att åka som aupair nästa år då jag gått ut trean, men det är faktumet att jag inte vill komma efter i min ridning som gör mig fundersam. Såg att du rider där borta. Tänkte kolla med dig om du skulle kunna berätta lite hur det är kring ridningen där? Är det seriöst? Får du hoppa något? Vad för hästar har dom? Hur ofta? Osv. Skulle bli såååå glad om du svarade :D

Tack så mycket. Vad roligt att du också vill som au pair. Jag har faktiskt bara ridit en gång i USA, en tvåtimmars uteritt i hårda westernsadlar på stranden i Half Moon Bay. Så var inget seriöst alls, red även två gånger i Egypten men det är ju en annan sak. Hästarna på det stället vi var på i HMB var väl inte precis den typ av häst jag är van vid. Inga klassisk skolade hästar om man säger så, mest stela små hästar som inte gjort annat än gå på tur. Kan säga att jag saknade min gamla dressyrsadel massor när ja var tvungen att ha en westernsadel, som säkert var från the old west tiden, i två timmar. Så mer än så kan jag tyvärr inte hjälpa dig i den frågan då jag inte har mer koll än så. 

Jag planerar att åka som au pair runt februari nästa år, blev precis antagen till CC. Jag har lagt märke till att du använder iPhone, hur gjorde du då? Är det din svenska iPhone eller köpte du ny där borta? Har en iPhone och det skulle vara fint att kunna använda den där borta, men antar att man måste jailbreaka den då.

Vad roligt! Min iPhone är min svenska och bytte till kontantkort så jag kan använda den här borta när det finns wifi och för att använda kameran. Så det var så jag gjorde. Vet även att vissa au pairer frågar sina värdfamiljer om de kan betala så man kan använda sin egen iPhone med amerikanskt nummer. Men jag går runt med två telefoner just nu, det funkar :)

Hur fungerar det med mobiler när man åker? Får man köpa ny, skulle vara kul ifall du berättade lite om det då jag ska åka nästa år och denna fråga bara ploppade upp :)

När man åker med STS (aupaircare) så ska familjen stå för en mobiltelefon där man ska kunna ringa och sms:a. Vissa au pairer får iPhones medan vissa får stenålderstelefoner eller något där mittemellan. Med CC tror jag att man i vissa fall kan få bekosta sin mobil själv beroende på familjen. 

Hej! Vad använder du för kamera? Det blir verkligen jättefina bilder!

Hej, jag använder mig av min Nikon D300s med mitt relativt nya 28mm f.1.8. Tack så jättemycket :)

 

Kommentarer
Postat av: Anna

Vill bara flika in och säga att de behöver inte ge oss telefoner som man kan både ringa och sms:a med. Det räcker med att man ska kunna ringa till och från den.. Vilket är helt sjukt egentligen med tanke på dagens ungdomar och sms!

Svar: Asså? Det visste jag inte, sjukt ju!
mati.blogg.se

2012-09-19 @ 19:43:38
URL: http://annapalmqvist.blogg.se
Postat av: Sandra

Tack för svar! Ska göra som du, och införskaffa amerikanskt kontantkort :) låter smidigt!

2012-09-20 @ 10:45:48
URL: http://Bjorkasandras.blogg.se
Postat av: Ida

Hej! Jättefin och bra blogg :D Man blir verkligen inspirerad till att åka till USA som au pair när man läser den. Har några frågor: på STS hemsida står det att man får både veckoersättning och studiebidrag? Gäller det för alla? :) Hur mycket får du i lön totalt om man räknar med alla inkomster under en månad?

2012-09-22 @ 14:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0