Jul i USA

Hoppas att alla har haft en toppen jul hemma i Sverige eller vad ni nu kan tänkas befinna er. Själv har jag haft en annorlunda, inte så värst julig jul. Måste väl också erkänna att jag längtad lite hem, speciellt på julafton. Tänkte berätta lite om min jul i min värdfamilj. På den svenska julaftonen var det som en vanlig dag, förutom att barnen hade lov och föräldrarna var hemma. Så jag fick tid att skypa med min familj hemma i Sverige under förmiddagen. Vid tvåtiden åkte vi till east bay och min vm's faster med familj och lekte lekar o åt god mat, inte jätte juligt men trevligt. Hade med mig svenskt chokladkola som blev väldigt uppskattad. På juldagsmorgonen gick jag upp och barnen satt och lekte med det som de fått i sina julstrumpor. Jag fick också lite småsaker såsom gosiga strumpor, läppbalsam och annat smått och gott. Under dagen blev det mer skype för mig och min vf gjorde inget speciellt. Runt tolvtiden öppnade vi presenterna från under granen, familjen fick ett förstoring på barnen och blev supernöjda. Mina presenter till barnen blev snabbt favoriter, skönt! Jag kokade risgrynsgröt och kola igen, allt för att få lite julkänsla. Men med 15°C och sol eller regn är det svårt. Har även haft en liten valp sprinandes i huset i helgen, mina värdbarns mormor fick nämligen en hund i julklapp så har släppt av den hos henne idag. Just nu befinner jag mig uppe i Mount Shasta, i samma hus där vi var i februari om någon kommer ihåg? Det är nästan uppe i Oregon och det är massvis med snö här. Imorgon ska barnen ha skidlektion och jag ska sitta inne i värmen och dricka lattes, haha. 
Har tyvärr inga bilder från julen, men en bild på mig och valpen och Mt Shasta får bli för detta annars biltomma inlägg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0