Haight Ashbury, Ben & Jerry's and buurger

Får väl först kanske be om ursäkt för att jag varit rätt dålig på att blogga det sista, men tafatta inlägg med halvkassa bilder. Inte för att dessa bilderna kanske är så mycket bättre men har i alla fall mer att berätta om och visa nu. Började som sagt med att ta barten från Millbrae med Emelie, Emy, Elin och Malin. Vi tog först en sväng i affärerna kring Union Square och gjorde lite shopping. Sen åkte vi iväg med buss till Haight Ashbury där vi strosade runt i de gamla hippie kvarteren. Jag gillade det området, eller det var mysigt och vi åt goda hamburgare och drack äckligt god cola på en liten trädgårservering och tjötade allmänt. Efter det blev det glass på en välkänd Ben & Jerry's, eller jag drack en glass shake, farligt gott verkligen!  Emy skulle hem och jobba på kvällen så vi åkte med henne till barten så hon hittade rätt. Vi andra gick i lite fler affärer och fikade en stund innan det var dags för oss att bege oss också.

Sen kan jag berätta något annat roligt för er som hände. Vi tog barten från Powell St. till Millbrae som vanligt för att sedan ta tåget hem. Det var en stund kvar tills tåget gick och det var rätt kallt så vi gick till ett Café som låg kanske 100m bort. Jag köpte en varm(!!!)choklad och vi satt och pratade. Vi (jag) trodde att tåget gick en tid men så av en slump så kollade ja tidtabellen igen och neeej, tåget skulle gå samma minut som vi såg det. Fort som bara den sprang vi ut bort mot tåget, jag slänger min varma choklad som var nästan full och tidtabellen tappar jag. När vi kommer fram till perrongen är alla som stod där borta så tåget hade gått, för tidigt. Ska vi vänta i en timma innan nästa tåg går eller ska vi ta en taxi? Taxi får det bli tänkte vi, så stod ett gäng med bilar där som vi frågade om priser, otrevliga taxichaufförer med hela sitt liv i bilen och sjukt rökfyllda bilar erbjöd oss ett dyrt pris. Sen så frågade vi nästa och samma sak där. Men den sista vi kom till hade rökförbud i sin bil och var billigast. Så vi kom till San Carlos till slut och vi satte oss på en pizzeria en sväng innan Malin fick ta nästa tåg vidare hem till sig. Vi andra satt kvar en sväng innan vi drog hem till Emelie's egna lilla hus där vi snackade hela natten fram till 4.30am. Sova en sväng och sen upp idag för nya svängar, men mer om det i ett annat inlägg. Hoppas någon orkade läsa allt, blev rätt lång text.
Elin, Emelie, Emy & Malin - Haight St. - Jag, Emelie, Emy & Malin - Haight Ashbury - Emelie

Fler bilder kommer!

Kommentarer
Postat av: Josefin

haight ashbury är mitt absoluta favoritområde i an francisco! :)

2012-02-27 @ 09:31:32
URL: http://josefinairas.blogg.se/
Postat av: LARA JOHANSSON - photos&texts

Vilka riktigt härliga bilder - så somriga!

2012-02-27 @ 16:47:10
URL: http://laramore.blogg.se/
Postat av: anna

har dina au-pair vänner också bloggar? kan du länka? :)

2012-02-27 @ 20:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0