19 Juli 2012

Över två veckor sedan jag bloggade nu och jag har faktiskt en bra förklaring. Har varit i El Gouna nu under denna tiden utan något som ens liknar ett dugligt wifi. Så blev en liten bloggpaus. Fast ärligt talat har mina dagar sett ungefär likadana ut under dessa veckorna, vill ni veta hur? Okej, började varje dag med en kanske lite för stor frukost på en väldigt bra frukostbuffe på hotellet. Sen gick vi antigen till poolen eller stranden (som vi i princip bott på) där vi var tills efter lunch då våra hjärnor kokat sönder av värmen. Till rummet och vila lite sen kanske åka till ett stall i närheten så S fick rida eller åka ut på bananbåt innan det var dags för att duscha och fixa sig för middag. Ja ungefär så har mina två veckor sett ut. Nu tänker ni säkert att jag är jättebrun nu? Nej, albino som jag är så är jag rätt ljus fortfarande för att inte tala om håret då, som har blivit x antal nyanser ljusare. Nu ska vi vara här i Kairo i några dagar innan vi ska åka upp till Egyptens nordkust för en vecka innan jag äntligen får åka till Cali igen. Missförstå mig rätt, har varit och är helt underbart här, men blir rätt långtråkigt och längtar ihjäl mig efter att få prata med folk i sin egen ålder igen och få shoppa på alla grymma affärer i SF. Har till och med en nedräkning på mobilen om hur många dagar jag har tills jag är i USA igen. Sparat pengar har jag iaf gjort, eftersom jag inte har direkt något att göra och att umgås med familjen hela tiden har jag inte haft några utgifter förutom ett par flipflopp och lite annat smått. Har en lista på vad jag ska köpa i USA när jag kommer tillbaka, kan nog bränna sommarlönerna alldeles för fort. Har tagit några bilder, inte så jättemånga då jag varit på samma ställe och har ingen bra kamerakompis här som i Cali (Emy!!!) Men lite bilder från stranden, poolen och mina måltider finns på Instagram och ska ladda upp några här med. Här får ni det enstaka bilderna jag kan ladda upp från systemkameran, bättre än igen vare va?

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0