Båttur på Nilen

Klockan ringde före 06.00 imorse för att snabbt stiga upp och göra sig i ordning innan taxin var här för att hämta upp oss. Tanken var att vi skulle åka till pyramiderna, men efter totalstopp på vägen och ett klokt beslut om att vända om åkte vi till en hamn och åkte ut med en segelbåt på Nilen istället. Var jättefint väder och eftersom det var såpass tidigt tillsammans med de vindarna som var på Nilen var det precis lagom varmt. Vi var ute i ca en timme innan vi åkte och åt frukost på en restaurang. Nu senare har jag passat barnen medans min värdmamma träffat några vänner men kan inte påstå att det var varken ansträngande eller tråkigt. Sedan har alla tagit en middagslur förutom jag, funderar på om jag ska göra det nu men vi får se. Här har ni i alla fall lite bilder från dagen. Imorgon ska vi åka till en kompis till värdfamiljen som har hästar så S kan få rida, ska bli intressant att se hur hästarna ser ut och hur de har det här. Ska ta med mig kameran så förhoppningsvis har jag lite bilder att visa då. 

(Detta inlägget skrevs för drygt fem timmar sedan, kunde inte ladda upp bilder då pga blogg.se's nya sida)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha det så gott i Egypten och se nu till så du inte blir såld för några kameler, hihi. Kram

2012-06-19 @ 21:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0