Steg fyra - Få lite america feeling, baka cupcakes!

Alla som läst har nog redan förstått att jag längtar? Och vad kan bli mer Amerikansk om inte cupcakes? Ett litet baka-infall senare står jag här med ett stort gäng, någon som vill ha så är det bara att komma hit!

Läste runt lite på mina favorit bloggar när det gäller sånt och översatte ett recept.  - och eftersom denna bloggen är väldigt bildtom än så länge, så passade jag givetvis på att ta lite bilder!



Vanilla Cupcakes

12 st - 175°C - 20-24 min

· 3,5 dl vetemjöl
· 2,5 dl strösocker
· 1,5 tsk bakpulver
· 0,5 tsk salt
· 100 g smör, rumstempererat
· 2,5 dl creme fraiche
· 1 stort ägg, rumstempererat
· 2 stora äggulor, rumstempererade
· 1,5 tsk vaniljsocker

Blanda mjöl, socker, bakpulver och salt i en skål. Tillsätt resten av ingredienserna och vispa med elvisp i ca 30 s. Rör därefter med en sked för att garantera att det inte finns några mjölklumpar kvar i smeten. Dela upp smeten i muffinsformar i en muffinsplåt och placera därefter plåten i mitten av ugnen och grädda tills cupcakesen blir gyllengula/20-24 min.  Låt svalna på galler innan du lägger på frostingen.


Mati's Buttercream Frosting

· 100 g smör, rumstempererat
· 4-5 msk grädde (konsistensfråga) 
· 6 dl florsocker
· 1 tsk vaniljsocker

Vispa ihop alla ingredienserna till en jämn smet, tillsätt mer florsocker/grädde om du vill ändra konsistensen.
Lägg smeten i en sprits eller lägg på den med en sked om du föredrar det så.
- dekorera fritt med till exempel strössel, frukt eller bär


Baka och njut!

Kommentarer
Postat av: Anna

Svar: Hej! Åh va roligt med någon som ska åka samtidigt! Såg att du också åker med STS så då kommer vi nog vara på kursen i New York samtidigt :) Eftersom jag matchade igår så är det inte helt 100 att jag åker den 9e, men både jag och min värdmamma vill det så antagligen blir det så. Men jag kommer att flyga från Arlanda. Men vi kanske mellanlandar på samma ställe :)

2011-11-20 @ 19:14:47
URL: http://jensenanna.blogg.se/
Postat av: Anna

Svar: Okej :) Tror att det är ganska vanligt att man mellanlandar i Frankfurt så vi får hålla tummarna för att jag också kommer att göra det :D Ja precis, för det är nog inte en liten flygplats vi hamnar på i NY ;) haha!

2011-11-21 @ 11:06:57
URL: http://jensenanna.blogg.se/
Postat av: Anna

Svar: Haha, han är bara för underbar <3



Usch ja jag ser inte fram emot att behöva fixa med alla visumpapper :/ När fick du tid då? För mig blir det inte så jobbigt att åka dit sen, bor ca 1 timme från Stockholm (med bil) :)

2011-11-22 @ 00:31:20
URL: http://jensenanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0