Finally Back

Äntligen är jag tillbaka i Cali igen, inte psykiskt kanske då jag blir dödstrött runt 14-15 tiden men det lär ju försvinna snart :) Det har varit en lång tid i Egypten med många långaa perioder då jag gjorde ingenting, även om jag fick möjligheten att se massor med nya saker som jag aldrig annars skulle gjort så är det såååå skönt att vara tillbaka här. 
 
Hannah var snäll och agerade taxi från flygplatsen sent på lördagskvällen, kan ju inte direkt påstå att jag var trött då jag sov nästan hela sista biten mellan New York och San Fran. Något av det första jag reagerade på när vi åkte hem till mig från flyget var att det är så rent här, fina, hela vägar, ren, klar luft osv. I Egypten, främst Kairo, var det väääldigt dammigt (inte konstigt då staden ligger vid Sahara öknen) och extremt skräpigt. Det ligger soppor, massvis med plastpåsar, många hemlösa katter och hundar och väldigt grått överlag. Men så fort vi kom ut på resorterna och kusterna så var det stor skillnad, eller egentligen bara när man kom in i andra områden lite utanför staden när vi hälsade på släkt och vänner var det renare. Lägenheten som min värdfamilj har ligger visserligen i ett rätt fint område men mest lägenheter runt om som ni kunde se på de andra bilderna längre ner. 
 
Min favoritdel på resan var nog nordkusten, medelhavet var så fint och temeraturen var med lagom. Att rida kamel vid pyramiderna var också häftigt, samt att rida på landsbygden i Kairo som var grön vilket man inte kanske tror. Men skulle jag välja ett ställe att åka tillbaka till så skulle det bli nordkusten, lite väster om Alexandria. 
 
Men måste ändå nu i efterhand erkänna att veckorna har gått rätt fort, känns som om tiden stått stilla här under tiden. Om bara några dagar har jag varit borta i sju månader vilket betyder bara fem månader kvar, sjukaste! 
 
Om ni undrar något över Egypten är det bara att fråga, känner att jag inte delat med mig av för mycket då blogglusten inte varit enorm direkt, tyvärr.
 
Här får ni lite fler bilder från veckan på nordkusten där vi lånade några kompisar till mina vf's villa.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Så fina kort, dit vill jag åka nån gång!

2012-08-07 @ 22:33:56
Postat av: Hannah

Tycker det är riktigt spännande och följa din blogg! Vart i Egypten är bilderna i detta inlägget ifrån? Ser hur underbart som helst ut!

2012-08-12 @ 14:11:56
URL: http://hannahtimgren.blogspot.com
Postat av: Becca

shit vilka underbara bilder!

2012-08-15 @ 13:43:54
URL: http://beccasomaupair.blogg.se
Postat av: Josephine

Hej! Vad använder du för kamera? Det blir verkligen jättefina bilder!

2012-09-14 @ 23:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0