Det där med mat, hälsa och träning

Alla har någon tanke om hur man vill se ut, alla har en önskan, även om alla kanske inte visar det. Det finns ideal idag som är sjuka, men det går inte att komma ifrån dem med tanke på all media.
Jag har hela mitt liv rört mig med tanke på hästarna och ridsporten, när jag la av för drygt ett år sedan började jag träna lite på gymmet. Inte mycket, men gick på några olika pass då och då. Under sommaren 2011 jobbade jag rätt mycket (restaurang, men av "finare" sort), och.... åt rätt mycket. Detta sluta med att jag gick upp i vikt sådär 6-7 kilo kanske? Brydde väl mig inte så mycket då. Men nu på hösten har jag börjat ta tag i min hälsa igen efter en slöperiod. Har dock varit sjuk från och till ända fram tills början på december och inte tränat så extremt mycket under den tiden på hösten. Men från början på december tills nu har ja tränat 5-6 gånger i veckan och kontrollerat min kost. Detta har fört med sig en friskare starkare kropp och jag har gått ner de kilona jag gick upp i somras. Nöjd. Är fortfarande inte nöjd med hur min kropp ser ut, eller jag vet att jag inte är tjock, men vill ändå gå ner några kilon till, typ 4. Men samtidigt öka i muskler.
Då kommer vi till det svåra, JAG FLYTTAR TILL USA OM TYP 4 DAGAR!? Landet där alla som bor i ett år går upp ca 10kg? omg..

Men ville få ner detta skriftligt så alla ser att jag inte ska gå upp i USA, jag ska gå NER i vikt. SLUT.

Jag ska göra allt för att äta så hälsosamt som möjligt genom att äta mycket frukt (inga tillsatser) ägg och kött, laga mycket mat själv i den mån det går och dricka kaffet SVART!

Men framförallt: TRÄNA!
Klart man vill smaka på olika gottesaker som finns i USA-landet, men då får jag faktiskt se till att promenera, cykla(?) GYMMA, skriva upp mig på kurser där man rör sig?! JA, alla medel är tillåtna, när jag står på svensk mart igen ska jag ha gått ner i vikt, inte upp.

Har börjat läsa lite träningsbloggar, man blir peppad och motiverad till att träna mer, så det rekommenderas.
På youtube finns massor med bra träningskanaler med, det är bara att söka, jag har börjat kolla och bli inspirerad av dessa tjejerna, klicka HÄR. Massa bra träningstips och man blir peppad!
Med detta sagt, vet nu ni som orkat läsa igenom det, att jag ska inte gå upp ett endaste kilo (muskler då?) upp i muskler - ner i fett. Men totalt ändå ner. Kan ju inte bryta en grej när så många vet, pinsamt? haha, nu räcker det, hörs imorgon!

Kommentarer
Postat av: matilda

Lycka till! Det kommer du att fixa, har du varit i Usa förut? Jag har , och det är inte så illa som mam tror med allt fett & skit. Du sa att du läser träningsbloggar, kan man få några exempel? tack!

2012-01-04 @ 22:21:55
URL: http://thepoint.devote.se
Postat av: Smsa Låna

Kul sida! Hur länge har du haft din sida?

2012-01-12 @ 00:46:40
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0