Nikkor 28mm f/1.8G Nano Crystal Coat

Yes, nu har jag äntligen köpt ett nytt objektiv. Det andra som ja köpte skulle jag ju bara ha "sålänge" vilket slutade i 1,5 år, haha! Men älskar fortfarande mitt sjukt prisvärda 50mm f/1,8 men för landskap och mer vardagsfoton blir det lite för trångt på min D300s. Så Nikons nya 28mm kändes perfekt för mig, speciellt nu när vi ska till Egypten. Jag har inte fotat allt för mycket med det ännu då jag mest jobbat, har en del bilder på barnen men de får ni tyvärr inte se. Kommer komma upp lite bilder med det från när mina bröder var här och de här nedanför som jag precis tagit. Ni får ursäkta att jag är helt nyvaken och osminkat och hoppas inte ni blev allt för rädda, men det var för att visa hur skarpt det faktiskt är. Detta landade på lite drygt 6000 kr med UV filter och så. Vilket jag tycker är ett helt okej pris för en objektiv som detta. Måste tillägga att det är supertyst, man hör knappt när det fokuserar och det riktigt piggt, inga slöa fokuseringar här inte, gillas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0