Yosemite National park

Klockan ringde strax efter 4 på söndagmorgonen för att åka till Yosemite, en bildfärd på drygt 4 timmar. Emy kom och plockade upp mig klockan 05.00 för att åka och hämta Malin och Linnea i Los Altos och Elin i Los Gatos. Pigga och glada tjejer taggade för några timmars hikeande. Vårat mål för dagen var att få se alla fina vattenfall, gå en hike och se en björn, ungefär så, dock fick vi aldrig se någon björn tråkigt nog. När vi kom fram till parken fick vi först stå i en timmas kö för att komma in för att sedan inse att vi har knappt någon besin alls kvar och närmsta bensinmack ligger 15 miles bort, panik! Vi fick i alla fall parkerat bilen och glömt av vårt besinproblem för ett tag när vi åt lunch och begav oss med buss mot våran hike. Vi valde en utav de mest populära spåren som skulle ta 6-7 timmar (jo visst...) och traskade allt längre upp i bergen.
Det var jättevackert och våra kameror gick på högvarv (även fast jag nog aldrig tagit så lite kort som jag gjorde igår..) Det var rätt kämpigt ett tag i uppförsbackarna och alla trappsteg som var byggda in i berget, men vi var 5 nöjda tjejer när vi väl var uppe vid början på vattenfallet som var vårat mål. Där uppe satt vi en timma och bara njöt av utsiken och vilade våra ben innan det var dags att gå ner igen. Överallt var det hur mycket ekorrar som helst, tama var dem också, rätt äckligt faktiskt! Haha, som råttor med svans. Nerför var det jobbigt att gå, så brant på vissa ställen och min ena fot gled fram och tillbaka i skon så min ena tå blev helt avskalad. Våran hike blev på ca 3(4?) timmar med inklusive stoppet på mitten och fotopauser. Totalt kom vi fram till att vi gått över 2 mil (inte miles) och var helnöjda med tanke på att det inte var platt direkt. In och unna oss något att dricka innan vi begav oss hemåt igen. Efter några stopp på vägen var jag äntligen hemma i sängen och somnade som ett litet barn.
På väg in i nationalparken - fina berg och vattenfall - Malin och jag, trötta på toppen - Tacka vet jag räcken - Linnea - Emy och Elin - På väg neråt igen - Fina vyer i Yosemite. Har fler bilder, men det fick räcka med dessa i detta inlägget, får lägga upp fler i veckan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0